Liniaprosta.

Identyfikacja pracowni architektonicznej z Warszawy.

Klient: Liniaprosta

2015

Opis projektu +

Projekt wykonano w studiu Turbodizel.
We współpracy z Filipem Krynickim (programowanie).

Architekci z Liniaprosta poprosili nas o rebranding. Zaprojektowaliśmy więc: system bez-logo, papier, wizytówki, stronę internetową, a także zrobiliśmy zdjęcia członkom zespołu.

System bez-logo jest oparty na oryginalnej idei właścicieli biura – narysuj logo w 7 sekund. Nie mogliśmy się powstrzymać, by jej nie kontynuować. Wykreśliliśmy prostą siatkę, a na niej dwie wielokrotnie łamane linie, które zostały umieszczone na wizytówkach, papeterii i innych elementach. Nie spoczęliśmy jednak na laurach i narysowaliśmy jeszcze wiele innych łamanych linii, które pojawiają się losowo na ich stronie internetowej.

Część liternicza znaku została zapisana krojem PF DIN Condensed w specjalnej, spersonalizowanej dla klienta wersji. Wybór kroju również był prosty – klient używał go przez lata, a my stwierdziliśmy, że to dobry wybór.

Całość projektu nie jest manifestem. Nie ma tu filozoficznego podejścia. Po prostu – dziś każda marka ma identyfikację. Liniaprosta ma inną – otwarty system, dzięki któremu każdy może narysować im znak. Wystarczy siatka 10 x 10.

Wielkie dzięki dla Ewy Dyszlewicz.